آموزش داشتن دست نرم و لطیف


چگونه دست زیبا داشته باشیم؟

گام اول: مراقبت از دست ها

مراحل نرم و لطیف کردن دست

مراحل نرم و لطیف کردن دست

۱- بررسی موارد آسیب رسان

بررسی کنید که چه مواردی باعث می شود که شما دست نرم و لطیف نداشته باشید، البته ما در اینجا به یک سری از این موارد اشاره می کنیم:

هوا خشک رطوبت پوست شما را از بین می برد. در طول ماه های زمستان آب و هوای خشک، و حضور طولانی درمکان هایی مانند فرودگاه ها و مراکز خرید سبب خشکی پوست میگردند.

آب روغن های طبیعی پوست را حذف می کند. افرادی که دست های خود را زیادی شستشو می دهند، کسانی که در صنایع بهداشتی و یا به عنوان مهماندار کارمی کنند، اغلب با مرطوب نگهداشتن دست خود به علت شست و شوی زیاد با آسیب رسیدن به آن مبارزه می کنند.

مواد شیمیایی خشک به پوست آسیب می رسانند. آرایشگرها و افرادی که در مشاغل مربوط به تمیز کردن کار می کنند، اگر اقدامات احتیاطی لازم را به کار نبرند پوست آنها خشک می شود. (یکی از علل  اصلی نپوشیدن دستکش است).

استفاده از برخی از انواع صابون ها (به خصوص صابونهای قدیمی) می تواندت عادل pH پوست را به هم بریزد و باعث خشکی و ترک خوردگی پوست گردد.

شرایط پزشکی مانند پسوریازیس، اگزما و همچنین آلرژی و داروهایی خاص می تواند سبب خشک شدن پوست گردد، و در مواردی به پوسته پوسته شدن دست منجر شود.

نمایشگر ویدیو
00:00
 
00:02

۲- مرطوب نگه داشتن پوست:

. از آنجایی که اغلب همه افراد از دستهای خود زیاد استفاده می کنند برای داشتن دست نرم و لطیف، باید آنها را بیشتر از نقاط دیگر بدن مرطوب نگه دارند و حداقل روزی یک یا دوبار آنها را با استفاده از مرطوب کننده مناسب مرطوب کرد. البته مقدار ایده آل ۵ یا ۶ بار در هرروز می باشد.

کارشناسان میگویند استفاده ازمرطوب کننده، از خشکی دست ها جلوگیری می کند.

استفاده از یک مرطوب کننده همراه با کرم های ضد آفتاب نیز برای زمانی که در خارج از منزل هستید توصیه می شود. اینکار دست های شما در برابر آفتاب سوختگی و تغییر رنگ و لکه آوردن در سنین بالاتر محافظت خواهد کرد.

در طول روز برای مرطوب نگه داشتن پوست خود آب زیاد بنوشید تا پوست شما کاملا هیدراته گردد، اگر از مرطوب کننده به هر دلیلی نمی توانید استفاده کنید نوشیدن آب زیاد به شما توصیه میگردد.

مواد نرم و لطیف کردن دست

مواد نرم و لطیف کردن دست

۳- یک مرطوب کننده مناسب انتخاب کنید:

برای داشتن دست نرم و لطیف همواره یک مرطوب کننده با کیفیت را همیشه و در همه جا همراه خود داشته باشید به یاد داشته باشید که باید از آن استفاده کنید. به عنوان مثال، یک مرطوب کننده در کیف، یک مرطوب کننده درمیز کار و یک مرطوب کننده در کنار تخت خود داشته باشید.

مرطوب کننده با کیفیت انتخاب کنید مرطوب کننده خوب باید رطوبت اطراف را نیز به خود جذب کند. نرم کننده هایی مانند لانولین، روغن جوجوبا، اسکوالینوایز و پروپیلپالمیتات نرم و صاف کننده پوست هستند. مواد جذب کننده رطوبتی به موادی مانند گلیسیرین، اسیدهیالورونیک کفته می شود که رطوبت را از طریق اوره از محیط به پوست انتقال می ندهد.

مواد نرم و لطیف کردن دست در خانه

مواد نرم و لطیف کردن دست در خانه

۴- استفاده از یک مرطوب کننده برای پوست های آسیب دیده:

اگر پوست شما ترک خورده،خشک است، درد و یا خونریزی دارد ما یک درمان مناسب برای اینکه شما دست نرم و لطیف داشته باشید داریم:

درزمان خواب، استفاده از وازلین و یا مرطوب کننده های دیگر حاوی مواد سنگین دایمتیکون، کاکائو و یا کره و یا موم زنبورعسل برای دست شما بسیار مناسب است. سپس اگر ترک دست دارید، یک جفت دستکش پنبه ای را پس از مالش مواد مورطوب کننده تا صبح به دست داشته باشید.

روغن نارگیل و آلوئه ورا مرطوب کننده های طبیعی بسیار خوبی هستند. روغن نارگیل، بیش از اندازه به دست شما لطافت می بخشد خصوصا اگر همراه با پوشیدن دستکش باشد. آلوئه ورا چربی کمتری دارد و برای درمان هرگونه ترک یا زخم دست شما مناسب تر است.

چه کنیم تا پوست دستهایمان لطیف بماند

چه کنیم تا پوست دستهایمان لطیف بماند

۵- نحوه صحیح شسشوی دست ها:

باید نخوه مناسب را برای داشتن دست نرم و لطیف بدانیم. استفاده از آب گرم و نه داغ همراه با یک پاک کننده ملایم برای شستن دست ها بسیار مناسب است. از صابونهای که حاوی رایحه، مواد نگهدارنده وسولفات، هستند استفاده نکنید زیرا که باعث خشک شدن پوست می شوند. مواد پاک کننده ملایم و فاقد صابون می توانند بسیار مفید باشند.

برای خشک کردن دست های خود، به آرامی از یک حوله یا حوله کاغذی استفاده کنید، و سپس از مرطوب کننده بلافاصله استفاده کنید. به کمک یک خشک کن هوای گرم برای خشک کردن دست ها اجتناب کنید زیرا می تواند باعث خشکی دست های شما گردد.

برخی از کارشناسان به افرادی که از روش هایی مانند تمیز کردن دست ها با استفاده مواد مرطوب کننده و ژل مطابق بااصول بهداشتی و یا دستمال مرطوب استفاده می کنند توصیه می کنند آن روش را با استفاده از ۱۲ بار شستن دست ها در طول روز با آب جایگزین کنند. زیرا الکل موجود درمواد ضدعفونی کننده خود می تواند باعث خشک شدن دست ها گردد.

به روش سنتی به پوستی نرم، صاف و شفاف دست یابید

به روش سنتی به پوستی نرم، صاف و شفاف دست یابید

۶- دستکش پوشیدن را فراموش کنید:

پوشیدن دستکش در فصل زمستان زمانی که شما بیش از چند دقیقه در خارج از خانه هستید توصیه می شود. زمانی که ظرف می شویید و یا در حال تمیز کردن خانه هستید دستکش لاستیکی بپوشید.

اگر شما می خواهید از رنگ مو استفاده کنید، و اینکه برای تفریح به باغ می روید، یا هر چیز دیگری که می تواند به خشک شدن دست های شما منجر شود، حتما دستکش بپوشید.

اگر شما اگزما دارید یا پوست شما حساس است، شما می توانید از پوشیدن دستکش پنبه ای در هنگام انجام کارهای خانه مانند شستن لباسها یا گردگیری کردن استفاده کنید. شما می توانید از دست کش های ضد آب نیز در این موارد استفاده کنید.

ازاستفاده از دستکش وینیل اجتناب کنید، زیرا این دستکش ها می تواند پوست شما را خشک تر کند. بهترین گزینه دستکش پنبه ای و یاچرمی است.

سفید کردن و جوانی دستها

سفید کردن و جوانی دستها

۷- استفاده از مرطوب کننده:

برای مشاهده استفاده از مرطوب کننده و ادامه آموزش اینجا کلیک کنید

 

 

مرجع:

http://aramismode.com/آموزش-نرم-لطیف-کردن-دست/

 

 



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: